Pantai Remis, Jeram Selangor

Monday, May 24, 2010 7:45 PM Posted by en_naz







Hari yang dinanti untuk mencuba memancing di pantai Remis di Jeram Selangor memang berbaloi.. Ini kerana keindahan pantai dan pelbagai aktiviti dan riadah bersama keluarga boleh dilihat disana. Terdapat banyak kedai makan dan bekalan mentah seperti kerang, lala dan banyak lagi boleh didapati disana. Kemudian tempat permainan untuk kanak2 turut disediakan. Kunjungan kami kesana hanya berdua sahaja tanpa membawa keluarga masing2.. Kalau next trip mungkin saya akan membawa isteri untuk makan dan melihat panorama indah sambil memancing.. hehe. Bagi pemancing pula, umpan tidak perlu risau kerana umpun2 memang tersedia untuk kita memancing dan ada juga yg menjual udang mati.

Setelah memilih port, kami terus labuhkan joran. Saya menggunakan 2 joran iaitu satu untuk main dasar dan satu lagi casting. Hari tu memang tidak bernasib baik untuk menaikkan ikan besar kerana terlepas. Semasa sibuk casting, joran figo ditarik kuat hingga terjatuh.. saya yang masih lagi sedang memegang joran casting tidak sempat untuk berbuat apa2 sebab jarak saya dan joran yang kena tarik tu jauh.. memang sayang sebab 2 kali saya kena macam tu.. Lepas tu terus saya putuskan utk mancing dasar je. Air masa tu memang cantik dan baru nak surut.
Hari tu kami memancing sampai malam dan alhamdulillah ada rezki untuk dibawa balik, banyak juga ikan kat sana yang tak sempat di ambil gambar kerana kami diserang nyamuk2.. Bagi yang nak memancing kt sana jangan lupa bawak bekas telur dan lampu untuk kegunaan malam..

2 Response to "Pantai Remis, Jeram Selangor"

  1. young angler Says:

    salam..boss,leh text sy x?nk tny tempat kt pantai remis jeram kola selangor ni..0142584743-zack

  2. Farid Naseran Says:

    pantai remis ni port ikan sembilang. kene tanye orang kg situ kalau nak tau lubuknye. sy dah berkilo2 sembilang naik kat situ. pancing pantai je.

Post a Comment