Sahabat @ rakan pancing yang terlibat dengan kemalangan

Monday, May 24, 2010 8:52 PM Posted by en_naz




Tanggal 18 may 2010 satu berita yang memeranjatkan saya bila sahabat saya dan rakan pancing terlantar dihospital kerana kemalangan semasa hendak pergi ke pejabat, padahal 3 hari lepas baru sahaja kami bertemu untuk trip mancing di pantai Remis. Saya mendapat panggilan dari ayahnya yang juga sekutu memancing dalam jam 12 tengahari. Saya yang kebetulan cuti sakit terus ke hospital untuk melihat keadaan beliau. Sampai disana saya melihat kay masih dalam kebingungan, ini mungkin kesan dari ubat tahan sakit manakala isterinya mengalami retak tulang kaki dan melecet. .

Kemalangan berlaku semasa dia dan isteri dalam perjalanan di sekitar bandar utama, kejadian berlaku akibat 1 kereta yang memotong ke kanan yang memang tak boleh lalu sebab ada kon tetapi kerana kecuaiaan pemandu tadi menyebabkan ia melanggar kereta lain dan kereta yang dilanggar tadi terus merempuh kay dan isteri hingga terseret ke depan.. Walaupun berhati2 kita memandu tapi atas kealpaan pemandu lain atau yang mengejar masa boleh menyebabkan kemalangan yang boleh meragut nyawa. Walaupun kita mengejar masa tapi kena tekankan keselamatan diri sendiri dan orang lain. Bagi kaki pancing mungkin kita sedikit sebanyak dilatih bersabar semasa menunggu ikan..

Saya harap kay dan isteri cepat sembuh dan bagi pemandu2 diluar sana..sayangi lah insan tersayang dan orang lain disekeliling anda.. jangan kerana kesilapan diri sendiri yang lewat memberi kesan pada orang lain.. Sabar separuh dari iman.

0 Response to "Sahabat @ rakan pancing yang terlibat dengan kemalangan"

Post a Comment